Με τα χρόνια, και στην προσπάθειά τους να βρουν και να εφαρμόσουν αποτελεσματικές στρατηγικές βελτιστοποίησης για τις μηχανές αναζήτησης (SEO), οι οποίες να μπορούν να βοηθήσουν έναν ιστοχώρο ή μία ιστοσελίδα να βελτιώσει τη θέση του στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης για ένα συγκεκριμένο ερώτημα και/ή λέξη-κλειδί, αυτοί οι επαγγελματίες του διαδικτύου έχουν συνειδητοποιήσει ότι υπάρχουν παράγοντες, όπως το PageRank ενός ιστοχώρου, οι οποίοι μπορεί να βοηθήσουν έναν ιστοχώρο να βρεθεί σε υψηλότερη θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης από κάποιον άλλον.
Όμως, πέρα από το PageRank και το πόσο ισχυρός και εδραιωμένος μπορεί να είναι ένας ιστοχώρος, υπάρχουν άλλοι παράγοντες που μπορεί να έχουν μεγάλη επίδραση στην κατάταξη SEO ενός ιστοχώρου.
Πώς επηρεάζεται η SEO από τα σχόλια που δημοσιεύονται σε έναν ιστοχώρο
Η διαδικασία δημοσίευσης περιεχομένου στο Διαδίκτυο δεν σταματά, όταν απλά ο ιδιοκτήτης, ο διαχειριστής, ή κάποιος χρήστης ενός ιστοχώρου κάνει κλικ στο πλήκτρο "Δημοσίευση" ή "Ανάρτηση".
Το να επιτρέπεται στους χρήστες και επισκέπτες ενός ιστότοπου να δημοσιεύουν σχόλια, αφού δημοσιευτεί η αρχική ανάρτηση ή το άρθρο, είναι ένας εξαιρετικός, δωρεάν, και αποτελεσματικός τρόπος παραγωγής φρέσκου περιεχομένου, ο οποίος απαιτεί πολύ μικρή, ή και καθόλου, προσπάθεια από την πλευρά του ιδιοκτήτη του ιστότοπου.
Τα σχόλια μπορεί να έχουν καταλυτική επίδραση και να βελτιώσουν την κατάταξη SEO ενός ιστότοπου.
Όταν πρόκειται για κάποιο συγκεκριμένο ερώτημα ή λέξη-κλειδί στις μηχανές αναζήτησης, τα σχόλια μπορεί πραγματικά να οδηγήσουν έναν ιστότοπο να καταλάβει υψηλότερη θέση από πιο εδραιωμένους και μεγαλύτερους ιστότοπους, των οποίων το περιεχόμενό μπορεί να ανανεώνεται με μεγαλύτερη συχνότητα.
Πώς επηρεάζεται η SEO από τις κοινοποιήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Ένας άλλος τρόπος που οι χρήστες, οι επισκέπτες, και οι αναγνώστες μπορούν να επηρεάσουν τη SEO ενός ιστοχώρου είναι μέσω των δυνατοτήτων κοινοποίησης σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης που τους παρέχονται.
Εκτός από τη δυνατότητα βελτίωσης της εισερχόμενης επισκεψιμότητας ενός ιστοχώρου, καθώς περισσότεροι επισκέπτες κατευθύνονται άμεσα προς αυτόν μέσα από τις διάφορες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η διαθεσιμότητα πλήκτρων κοινοποίησης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που παρέχεται από έναν ιστοχώρο, μπορεί επίσης να αυξήσει την έμμεση επισκεψιμότητά του, μέσω της βελτίωσης του προφίλ SEO του ιστοχώρου αυτού.
Πράγματι, ο βαθμός δραστηριότητας και συμμετοχής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που σχετίζεται με κάποιον ιστοχώρο, θεωρείται παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει την κατάταξή του στις μηχανές αναζήτησης.
Επομένως, όταν οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης μοιράζονται μαζικά το περιεχόμενο ενός ιστοχώρου και το κάνουν ευρέως γνωστό (viral), αυτό σημαίνει ότι εκδηλώνουν ενεργά το ενδιαφέρον τους για το περιεχόμενο αυτό, το οποίο θεωρούν αξιόλογο.
Από την άλλη, όταν το περιεχόμενο δεν αρέσει στους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ή όταν οι χρήστες δεν μπορούν να ανακαλύψουν περιεχόμενο που να τους αρέσει σε άλλους, ακόμη και πιο εδραιωμένους, ιστοχώρους, οι ιστοχώροι αυτοί δεν θα επωφεληθούν ποτέ από τη θετική επίδραση που έχει στη SEO η κοινοποίηση του περιεχομένου τους σε πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Πώς επηρεάζεται η SEO από τη συμμετοχή των χρηστών εντός του ιστοχώρου
Αν το ίδιο άρθρο ή ανάρτηση δημοσιευτεί σε δύο διαφορετικούς ιστοχώρους, είναι δυνατόν αυτό το άρθρο ή η ανάρτηση να έχει διαφορετική θέση κατάταξης στις μηχανές αναζήτησης, η οποία δεν εξαρτάται πάντα από παράγοντες όπως το κύρος του ονόματος τομέα του ιστοχώρου.
Αυτό θα είχε αποτέλεσμα, ένα άρθρο που δημοσιεύεται σε έναν ιστοχώρο με χαμηλότερο κύρος ονόματος τομέα, να βρεθεί σε ψηλότερη θέση στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, από ό, τι αν το ίδιο άρθρο δημοσιευόταν σε έναν άλλο ιστοχώρο με υψηλότερο κύρος ονόματος τομέα.
Αν ο ιστοχώρος με το χαμηλότερο κύρος ονόματος τομέα έχει μεγαλύτερη συμμετοχή χρηστών εντός του ιστοχώρου, όσον αφορά το εν λόγω άρθρο, οι μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, μπορεί να τον κατατάξουν σε υψηλότερη θέση στα αποτελέσματά τους, όσον αφορά το άρθρο αυτό.
Πώς επηρεάζεται η SEO από φυσικούς, οργανικούς εξωτερικούς συνδέσμους επιστροφής (backlinks) προς έναν ιστοχώρο
Με τα χρόνια, ο αριθμός των εξωτερικών συνδέσμων επιστροφής προς έναν ιστοχώρο έχει υποβαθμιστεί ως παράγοντας κατάταξης από τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google, εξαιτίας της ευρείας εξάπλωσης πρακτικών, όπως οι λεγόμενες "φάρμες συνδέσμων", κατά το παρελθόν.
Όταν, όμως, οι αναγνώστες και οι χρήστες ενός ιστοχώρου δημιουργούν φυσικούς, οργανικούς εξωτερικούς συνδέσμους προς έναν ιστοχώρο, επειδή τους αρέσει το περιεχόμενό του και το θεωρούν αξιόλογο ή για λόγους αναφοράς, οι σύνδεσμοι αυτοί έχουν θετική επίδραση στο προφίλ SEO του ιστοχώρου.
Επομένως, οι εξωτερικοί σύνδεσμοι επιστροφής προς έναν ιστοχώρο που δεν ελέγχονται και/ή δεν τοποθετούνται από τον ίδιο ιδιοκτήτη ή τον διαχειριστή του ιστοχώρου, μπορεί να βοηθήσουν τον ιστοχώρο αυτόν να καταλάβει υψηλότερη θέση από κάποιον άλλον στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, ακόμη και αν ο τελευταίος έχει το ίδιο ακριβώς περιεχόμενο.
Πώς επηρεάζεται η SEO από τους εσωτερικούς συνδέσμους επιστροφής (internal backlinking) και τη δομή ενός ιστοχώρου
Εκτός από τους εξωτερικούς συνδέσμους επιστροφής, η ποσότητα και ποιότητα των εσωτερικών συνδέσμων επιστροφής και η βελτιστοποίηση της δομής ενός ιστοχώρου, οι οποίοι είναι παράγοντες που ελέγχονται άμεσα από τον ιδιοκτήτη ή τον διαχειριστή του ιστοχώρου, μπορεί να κάνουν πραγματικά τη διαφορά, όταν πρόκειται για δύο ή περισσότερους ιστοχώρους που προσπαθούν να καταλάβουν υψηλότερη θέση ο ένας από τον άλλον στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.
Το παρόν άρθρο είναι μετάφραση του άρθρου μου: "How a lower domain website can outrank a higher domain website" από τα αγγλικά.
Από το Διαδίκτυο: